اخبار و اطلاعات بروز

ساخت وبلاگ
امروزه سامسونگ، از بزرگ‌ترین تولیدکننده این نوع نمایشگر‌هاست.از زمان معرفی اولین نمایشگرها که مونوکروم CRTها بودند، نزدیک ۹۰ سال است که می‌گذرد.

در این ۹۰ سال، پیشرفت‌های بزرگی در صنعت نمایشگرها انجام شده است. از انقلاب تلویزیون‌های رنگی، تلویزیون‌های تخت، LCDها، LEDها و به تازگی OLEDها یا تلویزیون‌های خمیده.

اما در این بین نوعی از نمایشگرها هستند که کمتر در مورد آنها کمتر صحبت شده است.

LFD یا (Large Format Display) یا نمایشگرهای حرفه‌ای بزرگ، نمایشگر‌هایی هستند که تفاوت‌های عمده‌ای با نمایشگرها و تلویزیون‌های موجود دارد و امروزه سامسونگ، از بزرگ‌ترین تولیدکننده این نوع نمایشگر‌هاست.

به گزارش ایتنا LFDها، ویژگی‌هایی دارند که آنها را با سایر نمایشگرها متمایز می‌کنند. این نوع نمایشگر‌ها، امکاناتی فراتر از یک تلویزیون ساده یا حتی هوشمند را به کاربر می‌دهد.

مهم‌ترین ویژگی LFD، کامپیوتر داخلی آن است. کامپیوتری با مشخصات قدرتمند که به شما امکانات کامل با درگاه‌های مختلف یک کامپیوتر حرفه‌ای از جمله LAN، USB ۲.۰ و USB ۳.۰، HDMI، DVI، AV، VGA، DPو حتی پرت RS-۲۳۲C را می دهد. با این اوصاف، نیاز به کامپیوتر یا هر دستگاه ارتباطی خارجی از بین می‌رود.

از دیگر ویژگی بسیار مفید و کارآمد این نمایشگرها، قابلیت تبدیل به صفحه لمسی می‌باشد. قابلیت بسیار مفیدی که می‌تواند در کلاس مدارس، آموزشگاه‌ها و اتاق‌های کنفرانس استفاده شود.

از این نمایشگر‌ها نیز می‌توان به عنوان VideoWall استفاده کرد. به اینگونه که می‌توان با قرار دادن چند LFD در کنار هم، اندازه‌های دلخواه نمایشگر را ایجاد کرد.

شرکت سامسونگ LFD‌هایی با اندازه‌های متنوع، از ۲۲ تا ۹۵ اینچ تولید می‌کند.

به طور کلی، در مقایسه با نمایشگر‌های دیگر، LFD، ۱۵% در انرژی مصرفی کلی صرفه جویی می‌کند.

مشخصات دیگر LFD‌های سامسونگ را می توان به عمری بیش از ۵۰.۰۰۰ ساعت، دمای کار پایین، قابلیت کارکرد به حالت افقی یا عمودی و راحتی نصب و ارتقا می باشد.

کاربرد‌های عمده LFD‌ها متفاوت از تلویزیون‌های و نمایشگر‌های دیگر است.

به طور کلی، LFD‌ها می‌توانند بهترین جایگزین برای پروژکتور‌ها، تخته‌‌های مدارس و وایت‌برد باشد که مشکلات عمده آنها را به بهترین نحو حذف می‌کند.

یکی از بهترین کاربرد‌های این نوع نمایشگر‌ها در مدارس، دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی است که اولین قدم در هوشمند‌سازی آموزش می‌باشد. در این صورت نه تنها دیگر نیازی به تخته سیاه یا وایت برد و پروژکتور خواهد بود، بلکه قابلیت‌های بیشتری به معلمان، اساتید و دانشجویان می‌دهد. صفحه‌نمایش بزرگ با وضوح بالا، قابلیت لمسی، کامپیوتر داخلی و قابلیت‌های بالای اتصالی کمک به سزایی در آموزش می‌کند.

امروزه بیشتر فعالان کار و تجارت سعی در اتوماسیون و دیجیتالی کردن فعالیتشان دارند. از دیگر استفاده‌هایی که از LFD می‌شود، استفاده در رستوران‌هاست. با ویژگی‌های LFD، مدیران رستوران‌ها می توانند رضایت بیشتری برای مشتریانشان جلب کنند.

مشتریان می‌توانند خودشان با استفاده از صفحه لمسی LFD، غذایشان را انتخاب و سفارش بدهند. رستوران‌ها نیز می‌توانند برای نمایش غذاهایشان با کیفیت بالا از LFDها استفاده کنند.

در تبلیغات نیز LFD‌ها می‌توانند نقش موثری ایفا کند. امروزه تبلیغات در فروشگاه‌ها، مراکز تجاری و محل‌های عبور و مرور مردم، از حالت بیلبورد ساده به تصاویر متحرک و ویدیو که جلب نظر بیشتری می‌کنند در حال تغییر هستند.

با ویژگی‌هایی که LFD‌ها دارند مثل VideoWall (کنار هم گذاشتن چند LFD و ایجاد تصویر بزرگتر)،کنترل چند LFD توسط سرور، کامپیوتر داخلی LFD، در عرصه تبلیغات نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد.

اخبار و اطلاعات بروز ...
ما را در سایت اخبار و اطلاعات بروز دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان etelat بازدید : 159 تاريخ : جمعه 31 ارديبهشت 1395 ساعت: 22:09

در سال ۲۰۱۳ میلادی ۹ مدل کنسول بازی در بازار جهانی موجود بودند که کارشناسان با انجام بررسی بهترین آنها را برگزیدند.در سال ۲۰۱۳ میلادی انواع دستگاه‌های الکترونیکی همراه وارد بازار جهانی شدند و هر کدام به نوعی توجه مخاطبان را به خود جلب کردند.

اما کارشناسان بر پایه بررسی‌های جدید خود می‌گویند ۲۰۱۳ سالی بوده است که بیشترین تعداد کنسول‌های بازی در آن وارد بازار شده و از این نظر رکورد شکسته است.

در سال ۲۰۱۳ میلادی ۹ مدل کنسول بازی در بازار جهانی موجود بودند که کدام قابلیت‌ها و امکانات متفاوتی را شامل می‌شدند.

در این سال شرکت Nintendo سعی کرد سری کنسول‌های Wii U را ارتقا دهد و محصولات جدیدی از این دست روانه بازار کند.

کنسول‌های دستی ۳DS و Vita از جمله محصولاتی بودند که بر این اساس وارد بازار شدند.

کنسول‌های بازی Xbox 360 مایکروسافت و PlayStation 3 سونی که مدت طولانی از زمان ورود آنها به بازار می‌گذشت نیز به‌روز شدند و مدل‌های جدیدتر آنها با نام Xbox One و PS4 به دست کاربران رسیدند و در این میان کنسول Ouya سعی کرد وارد این عرصه رقابتی شود.

اما با این تنوع فراوان در بازار جهانی دستگاه‌های مخصوص اجرای بازی‌های رایانه‌ای و ویدیویی، کارشناسان در یک بررسی گسترده سعی کردند لیست برترین کنسول‌های بازی که در سال ۲۰۱۳ میلادی وارد بازار شده است را منتشر کردند.

۹– کنسول بازی Wii ساخت شرکت Nintendo

این محصول به واسطه نوآوری‌هایی که در آن به کار رفته است و البته، به خاطر فروش جهانی کمتری که نسبت به محصولات رقیب دارد در رتبه آخر این لیست قرار گرفته است.

البته باید توجه داشت که شرکت Nintendo در تلاش است با مدل‌های دیگر این محصول موسوم به Wii U رتبه بهتری را به‌دست آورد.

۸- کنسول بازی Ouya ساخت شرکت Kickstarter

کنسول بازی Ouya برای نخستین بار در سال جاری میلادی وارد این بازار رقابتی شد.

البته باید توجه داشت که این محصول چندان مورد استقبال کاربران قرار نگرفت. اما کارشناسان پیش‌بینی می‌کنند که با عرضه بازی‌های جدید برای آن در سال ۲۰۱۴، بر محبوبیت‌های این محصول افزوده شود.

۷- کنسول بازی PlayStation 4 ساخت شرکت سونی

این محصول از پیشرفته‌ترین و پرقدرت‌ترین کنسول‌های بازی در بازار جهانی محسوب می‌شود. اما با توجه به اینکه طی ۲ ماه پایانی سال ۲۰۱۳ وارد بازار شده است،‌ نسبت به دیگر رقبا فروش کمتری داشته و به همین خاطر در رتبه هفتم قرار گرفته است.

۶- کنسول بازی قابل‌حمل PlayStation Vita ساخت شرکت سونی

این محصول به اندازه کافی در بازار بوده و فرصت کافی برای معرفی شدن به کاربران را داشته است.

این کنسول بازی یک دستگاه الکترونیکی قابل حمل محسوب می‌شود که البته امکان اجرای همه بازی‌ها برای آن فراهم نشده است.

۵- کنسول بازی Xbox One ساخت شرکت مایکروسافت

برخی کارشناسان می‌گویند این محصول پرقدرت‌ترین کنسول بازی محسوب می‌شود که تاکنون ساخته شده است. این کنسول بازی بزرگترین رقیب PS4 سونی است. اما از آنجایی که تنها در ۲ ماه پایانی سال ۲۰۱۳ میلادی در بازار حضور داشته است، فروش کمتری از دیگر محصولات داشته و به همین خاطر در رتبه پنجم ایستاده است.

۴- کنسول بازی Xbox 360 ساخت شرکت مایکروسافت

در نیمی از لیست‌های منتشر شده این محصول رتبه نخست را در اختیار دارد و کاربران به واسطه پلتفورم چندگانه و پشتیبانی از انواع بازی‌ها، بسیار آن را دوست دارند.

این کنسول بازی پیش از عرضه Xbox One دو بازی محبوب Grand Theft Auto 7 و BioShock Infinite را در اختیار گرفت.

۳- کنسول بازی Wii U ساخت شرکت Nintendo

این محصول در خانواده کنسول‌های بازی همراه طبقه‌بندی می‌شود. این کنسول همچنان مشکلاتی را پیش‌روی خود می‌بیند و در سال ۲۰۱۳ به‌روزرسانی نرم‌افزاری نشده است. اما به خاطر بازی‌های جدید و هیجان‌انگیزی که برای آن ارایه شد، توانسته است فروش خود را بالا ببرد.

بازی‌های Pikmin 3 و Super Mario 3D World از جمله مواردی بودند که فروش این محصول را افزایش دادند.

۲- کنسول بازی PlayStation 3 ساخت شرکت سونی

شرکت سونی برای این محصول در سال ۲۰۱۳ به‌روزرسانی‌های فراوانی را در نظر گرفت و موفق شد با افزایش فروش قابل ملاحظه، آن را در رتبه دوم لیست برترین کنسول‌های بازی جا دهد.

سونی به‌خوبی می‌داند که پشتیبانی از کنسول مهم‌ترین عامل موفقیت آن محسوب می‌شود و به تازگی بازی Gran Turismo 6 را برای این دستگاه عرضه کرده است.

۱- کنسول بازی ۳DS ساخت شرکت Nintendo

کنسول بازی ۳DS در ۲۰۱۳ یکی از موفق‌ترین سال‌های حضور خود را تجربه کرد.

این کنسول بازی همراه توانست در این سال فروش بسیار بالایی داشته باشد و از این نظر از تمام رقبا پیشی بگیرد.

کارشناسان مهم‌ترین دلیل برای انتخاب این محصول به عنوان بهترین کنسول بازی جهان را فروش بالای آن می‌دانند، زیرا این مسئله نشان می‌دهد که ۳DS در سال ۲۰۱۳ بیش از دیگر کنسول‌های بازی نزد کاربران جهانی محبوبیت داشته است.

اخبار و اطلاعات بروز ...
ما را در سایت اخبار و اطلاعات بروز دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان etelat بازدید : 165 تاريخ : جمعه 31 ارديبهشت 1395 ساعت: 22:09

در بازی‌های جدید به جزییاتی فراتر از ویژگی‌های گرافیکی توجه می‌شود و گیمرها علاقه دارند بطور کامل در محیط بازی قرار گیرند.کارت صدای قابل حمل ایسوس به نام Xonar U7 نگارش Echelon با خروجی ۷.۱ کانال صوتی و رابط USB تولید شده است و از طریق یک آمپلی‌فایر مستقل برای هدفون‌ها از فناوری اختصاصی سونیک رادار (Sonic Radar) در بازی‌ها پشتیبانی می‌کند.

این کارت صدای قابل حمل، ویژگی‌های مدل قدرتمند Xonar U۷ را به همراه دارد و در طراحی آن از الگوی استتار نیروهای نظامی الهام گرفته شده است.

علاوه بر ظاهر جذاب این مدل، فناوری‌های اختصاصی متعددی توسط ایسوس به این مدل اضافه شده است که در اجرای بخش صوتی بازی‌ها به گیمرها کمک می‌کنند.

از جمله این فناوری‌ها می‌توان به سونیک رادار اشاره کرد که برای تجسم محیط بازی با شبیه‌سازی صوتی استفاده می‌شود و فناوری سونیک استودیو نیز کنترل کاملی روی جزییات صدا انجام می‌دهد.

افزایش هیجان بازی با سونیک رادار

در بازی‌های جدید به جزییاتی فراتر از ویژگی‌های گرافیکی توجه می‌شود و گیمرها علاقه دارند بطور کامل در محیط بازی قرار گیرند.

دلیل پشتیبانی از سونیک رادار در کارت صدای Xonar U۷ نگارش Echelon نیز پاسخ به این نیاز بازیکنان حرفه‌ای است.

این فناوری اختصاصی با فضاسازی صوتی بازی، تجسم بهتری از محیط را برای کاربر فراهم می‌کند و در بازی‌های گروه اول شخص (FPS) بکار گرفته می‌شود. به کمک سونیک رادار گیمرها می‌توانند موقعیت صدا را از طریق یک رادار صوتی روی نمایشگر تشخیص داده و به محیط بازی واکنش نشان دهند.

این فناوری تنها به نمایش جهت و موقعیت صدا محدود نمی‌شود و کاربران می‌توانند رادارهای متعددی را برای صداهای مختلف مثل صدای قدم‌ها یا شلیک گلوله فعال کنند.

این ویژگی موقعیت تهدیدات مختلف را روی یک نمایش ۳۶۰ درجه به کاربر نشان می‌دهد و حتی زمانی که امکان دید مستقیم وجود نداشته باشد گیمرها از این مزیت برای غلبه بر رقبا می‌توانند استفاده کنند.

ویژگی‌های ظاهری سونیک رادار و موقعیت ان در صفحه به راحتی قابل تغییر است و می‌توان برای سناریوهای مختلف از آن استفاده کرد.

نوآوری‌های پیشرفته در کنترل کامل صدا

کارت صدای Xonar U۷ نگارش Echelon از آخرین فناوری Sonic Studio Pro نیز پشتیبانی می‌کند که به کاربران امکان کنترل دقیق جزییات صوتی را می‌دهد و از طریق آن می‌توان توازن صدا میان هشت کانال صوتی برای موقعیت‌های مختلف را برقرار کرد.

رابط کاربری این فناوری با تاکید بر تجربیات عملی طراحی شده و به صورت اشاره و کلیک اجرا می‌شود. این فناوری می‌تواند تنظیمات متنوعی برای فعال‌سازی پروفایل‌های صدا در محیط‌های مختلف صوتی ارائه کند و از این طریق دقت تنظیمات در سیستم پخش دالبی را افزایش دهد.

با کمک Sonic Studio Pro در نگارش چهارم سیستم صوتی سینمای خانگی با توان پخش دالبی امکان تبدیل صدای استریو به خروجی ۵.۱ و ۷.۱ کانال نیز وجود دارد. همچنین این فناوری مجهز به تکنولوژی کاهش نویز ورودی با نام Perfect Voice است و برخلاف سایر فناوری‌های مشابه که بر اساس معکوس‌سازی فاز برای کاهش نویز فعالیت می‌کنند تکنولوژی Perfect Voice مجهز به الگوریتم‌های پیشرفته‌ای برای تفکیک نویز محیط از گفتار است.

نتیجه این نوآوری‌ها منجر به ارتباط شفاف صوتی حتی در محیط‌های پر سر و صدا مانند مسابقات جهانی گیم LAN party است.

کنترل‌های مستقل فیزیکی برای صدای هدفون و میکروفون امکان تنظیم صدا حتی درون محیط بازی را ساده می‌کند. بدون اینکه نیازی به ورود در محیط تنظیمات و اختلال در فرآیند بازی باشد.

کیفیت صدای بی‌نظیر

کارت صدای Xonar U۷ نگارش Echelon دارای کیفیت صدای ۲۴ بیت ۱۹۲ کیلوهرتز و نرخ سیگنال به نویز ۱۱۴ دسی‌بل است.

تمام این امکانات در یک ابزار سبک گردآوری شده‌اند که انرژی خود را از طریق رابط USB تامین می‌کند و نیازی به منبع تغذیه اضافی ندارد. در این کارت صدا از آمپلی‌فایر هدفون نیز استفاده شده است تا گیمرها از امکانات اختصاصی خود لذت ببرند.

تمام این امکانات در وسیله‌ای کوچک استفاده شده‌اند تا بتوان آن را در کنار لپ‌تاپ‌ها نیز حمل کرد.

اخبار و اطلاعات بروز ...
ما را در سایت اخبار و اطلاعات بروز دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان etelat بازدید : 157 تاريخ : جمعه 31 ارديبهشت 1395 ساعت: 22:09

مخابرات ۲
مدیرعامل شرکت ارتباطات زیرساخت از کاهش قیمت پهنای‌باند داخلی برای ارائه به سرویس‌دهندگان ارتباطی خبر داد و گفت: با تمهیدات صورت گرفته، هزینه ارتباطات داخل شبکه اپراتورها تقریبا به صفر رسید.
به گزارش فاوانیوز از مهر، محمد جواد آذری جهرمی در مراسم روز جهانی ارتباطات اظهار داشت: هزینه ارتباطات داخلی اپراتورهای ارائه دهنده خدمات ارتباطی در کشور، حدود ۴۰ درصد ظرفیتشان است که ما امروز با توجه به اقدامات صورت گرفته، این عدد را به صفر درصد رساندیم.
وی با بیان اینکه موضوع پهنای‌باند دارای ابعاد مختلفی است که کاهش قیمت هر یک از مؤلفه‌های آن می‌تواند در قیمت نهایی مصرف کننده مؤثر واقع شود، ادامه داد: علاوه بر هزینه پهنای‌باند بین‌الملل، هزینه اتصال اپراتورها به هم و نیز هزینه شبکه انتقال زیرساخت از جمله هزینه‌هایی است که باید برای برقراری ارتباط ارائه شود.
۱۰ گیگابیت پهنای باند از ۱.۷ میلیارد به ۹ میلیون تومان رسیدآذری جهرمی خاطرنشان کرد: امروز موفق شدیم هزینه اتصال بومی و داخلی سرویس‌دهندگان را تقریبا بدون هزینه کنیم. به نحوی که تا پیش از این سرویس‌دهندگان مجبور بودند برای پهنای‌باند ۱۰ گیگابیت بر ثانیه حدود ۱.۷ میلیارد تومان هزینه پرداخت کنند که ما این رقم را به ۹ میلیون تومان کاهش دادیم.
وی با اشاره به اینکه این هزینه حدود ۴۰ درصد در نرخ تمام شده برای سرویس‌دهندگان ارتباطی موثر خواهد بود و هزینه شان را کم می‌کند ادامه داد: این کاهش قیمت در راستای کاهش هزینه اتصال به شبکه ملی اطلاعات انجام شده است.
مدیرعامل شرکت ارتباطات زیرساخت گفت: کاهش هزینه‌ها تنها از سوی زیرساخت منطقی نیست و باید سایر فعالان و ذینفعان این بازار از جمله مخابرات و اپراتورها نیز قیمت سرویس‌های خود را کاهش دهند. در این زمینه ما هزینه ارتباطات داخلی را کاهش داده‌ایم تا با همکاری سرویس دهندگان، قیمت سرویس‌های داخلی برای کاربران نهایی ارزان شود.
وی همچنین در مورد اندازه‌گیری کیفیت سرویس‌های ارتباطی از سوی رگولاتوری تاکید کرد: براساس سامانه طراحی شده در رگولاتوری امکان دریافت اطلاعات سرویس براساس نقشه جغرافیایی و محل استقرار کاربر و سرویس‌دهنده قابل انجام و انداز‌ه‌گیری خواهد بود و این سامانه امکان نظارت آنلاین بر ارائه خدمات را فراهم می‌کند که می‌تواند به مشترک نهایی نیز اعلام شود.
طرح یک ایده برای تنظیم سقف و کف قیمت موبایل باندپهنمعاون وزیر ارتباطات در مورد کف و سقف‌گذاری قیمت دیتای موبایل نیز گفت: باید قیمت بسته درنظر گرفته شده برای کاربر نهایی از نظر صوت، پیامک و دیتا با هم دیده شود و قانون‌گذاری در این زمینه باید به صورت جامع انجام گیرد. براین اساس در کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات به دنبال مدلی هستیم که تمامی ابعاد موبایل باندپهن رعایت شود و اپراتورها در زمینه مکالمه و یا دیتا متضرر نشوند.
وی خاطرنشان کرد: یکی از ایده‌های مطرح شده در این کمیسیون تنظیم نرخ قیمت ۲ دهم ریال به جای ۵ دهم ریال به ازای هر کیلوبایت اینترنت است که البته این تنها به عنوان یک ایده مطرح شده است. آنچه مسلم است اینکه ۴۰ درصد درآمد اپراتورهای موبایل از محل دیتا است و کاهش قیمت در این بخش نباید منجر به ورشکستگی سایر شرکت‌ها شود. بلکه باید سبب تنظیم بازار شود.
بازار ۴۴۸ میلیون دلاری ایران برای گوگلمدیرعامل شرکت ارتباطات زیرساخت با اشاره به پتانسیل رشد کارآفرینی در کشور اظهار داشت: پیش‌بینی‌‌ها و اظهارنظرها نشان می‌دهد که اگر گوگل توانایی ورود به کسب و کار در ایران را داشت سالانه ۴۴۸ میلیون دلار از این بازار درآمد کسب می‌کرد. این رقم معادل ۴ برابر درآمد اپراتور سوم تلفن همراه کشور است.
وی با اشاره به موانع شکوفایی کسب و کار در حوزه ICT در ایران گفت: یکی از راه‌حل‌های رفع این موانع، راه‌اندازی شبکه ملی اطلاعات است که طی ۲.۵ سال اخیر، اقدامات موثری برای اجرای این طرح صورت گرفته است.
جهرمی با اشاره به راه‌اندازی مرکز تبادل ترافیک اینترنت (IXP) گفت: این مرکز امروز در تهران راه‌اندازی شده و به زودی در شهرهای مشهد، شیر از و تبریز نیز ایجاد می‌شود. با استفاده از این مرکز، امکان استفاده از بستر ارتباطی برای ارائه سرویس‌های بومی برای سرویس‌دهندگان فراهم شده است.
وی با تاکید براینکه زنجیره زیرساخت در شبکه ملی اطلاعات کامل شده و مدل شبکه ملی اطلاعات در زیرساخت شکل گرفته است اضافه کرد: امیدواریم با رفع موانع نظام حقوقی تولید محتوا در کشور، تولیدکنندگان محتوا بتوانند از امکانات ایجاد شده برای ارائه خدمات بومی استفاده کنند.
معاون وزیر ارتباطات گفت: هم‌اکنون ۲۴ شرکت در تهران به شبکه IXP متصل شده‌اند و تاکنون نیز ۳۰ اتصال متقابل برای بیش از ۸ گیگابیت ترافیک اینترنتی، بومی‌سازی شده است که امید می‌رود با برقراری ۶۵۰ ارتباط دوطرفه، این ظرفیت برای ارائه سرویس‌های داخلی به ۸۰ گیگابیت افزایش یابد . تولیدکنندگان محتوای بومی به صورت رایگان به این مرکز متصل شوند.

اخبار و اطلاعات بروز ...
ما را در سایت اخبار و اطلاعات بروز دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان etelat بازدید : 156 تاريخ : جمعه 31 ارديبهشت 1395 ساعت: 12:44

تلگرام
وزیر ارتباطات گفت: ایرانی‌ها ابتدا به دو شبکه اجتماعی آمریکایی و اسرائیلی مراجعه کرده بودند که از نظر امنیتی با آن‌ها مشکل داشتیم اما اکنون یک شبکه روسی را انتخاب کرده‌اند.
به گزارش فاوانیوز از فارس، محمود واعظی درباره شبکه‌های اجتماعی اظهار داشت: مردم ما ابتدا به دو شبکه اجتماعی آمریکایی و اسرائیلی مراجعه کرده بودند که ما از نظر امنیتی با آن‌ها مشکل داشتیم و علاقه جدی ما این است که مردم ما از شبکه‌های داخلی استفاده کنند.
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات ادامه داد: دانشگاهی‌ها و برخی شرکت‌های دانش بنیان در این زمینه تلاش‌هایی کردند و حتی یکی از آن‌ها تا دو و نیم میلیون مشترک گرفت اما نتوانست خدمت‌رسانی لازم را به مردم داشته باشد.
وی گفت:‌ اکنون اینکه بین شبکه‌های آمریکایی و اسرائیلی، مردم شبکه‌ای را انتخاب کردند که مالک آن روسی است از نظر سیاسی تغییری به وجود آمده است و مسئولان این شبکه حاضرند با ما تعامل کنند.
وی اضافه کرد: اگر شبکه‌های اجتماعی ایجاد شوند که سرورهای آن در داخل باشد و توسط بخش خصوصی ایران ایجاد شود هم سرعت و هم امینت آن بیشتر خواهد بود.
واعظی همچنین افزود: برای پیگیری موارد غیراخلاقی در شبکه‌هایی مانند تلگرام رباتی ایجاد کرده‌ایم که موارد را شناسایی می‌کند و ما در مورد آنها اقدام می‌کنیم.

اخبار و اطلاعات بروز ...
ما را در سایت اخبار و اطلاعات بروز دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان etelat بازدید : 166 تاريخ : جمعه 31 ارديبهشت 1395 ساعت: 12:44

فرحی
مدیرعامل ‍پست بانک ایران در گردهمائی مشترک مدیران کل دفاتر امور روستائی و شوراهای استانداری ها با این بانک گفت: آماده گسترش خدمات متنوع بانکی و همکاری با دهیاری‌ها در همه حوزه‌ها هستیم.
 
به گزارش فاوانیوز از روابط عمومی  وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، دکتر فرحی تصریح کرد: هدف از برگزاری گردهمایی مذکور؛هم افزائی بیشتر بین دهیاری‌ها و این بانک برای ارائه خدمات بهتر و متنوع‌تر در روستاهاست.
 
فرحی با بیان اینکه؛ کسانی که در روستاها فعالیت می‌کنند به خوبی اهمیت زندگی در این مناطق و اثرات آن بر اقتصاد کشور را می‌دانند اظهارداشت: روستاها ۲۶رصدGDP کشور را برعهده داشته و در اقتصاد کشور نقش موثری دارند.
وی عنوان کرد: یکی از رسالت‌های اصلی پست بانک ایران؛ ارائه خدمات در روستاها و تجهیزمنابع جهت فعالیت‌های تولیدی و کسب و کارهای خرد و متوسط است و برهمین اساس در زمینه خدمت رسانی به این اقشار پیشگام شده است.مدیرعامل پست بانک ایران در ادامه گفت: با اتکا به اقتصاد مقاومتی درصدد هستیم که در ایجاد عدالت منطقه‌ای و جغرافیائی در سطح کشور در راستای برنامه های دولت سهیم باشیم.فرحی افزود: تامین مالی بخش‌های IT و ICT و بانک عامل و تخصصی حوزه فناوری اطلاعات وهمچنین بانک عامل توسعه روستائی و ارائه کننده خدمات خرد در روستاها به عنوان رویکردهای اصلی این بانک است.وی تصریح کرد: درحال حاضر بیش از ۴ میلیون حساب در روستاها افتتاح و ۵/۲ میلیون کارت بانکی نیز در این حوزه توسط این بانک صادر شده و بیش از ۷/۱ میلیون نفر در این مناطق نیز یارانه خود را از این بانک می‌گیرند.فرحی درپایان بر گسترش همکاری متقابل و اجرای کامل توافقنامه منعقده تاکید کرد.گفتنی است، گردهمائی یک‌روزه “پست‌بانک‌ایران و توسعه روستائی”، در راستای تحقق رسالت اصلی پست‌بانک‌ایران مبنی بر پوشش نقاط غیربرخوردار و با هدف اثبات توانمندی آن برای پوشش کامل اعتبارات توسعه‌ای حوزه روستائی برگزار شده با حضور مسئولان وزارت کشور و مدیران کل دفاتر امور روستایی و شوراهای استانداری های سراسر کشور به میزبانی این بانک در تهران درحال برگزاری است.

اخبار و اطلاعات بروز ...
ما را در سایت اخبار و اطلاعات بروز دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان etelat بازدید : 162 تاريخ : جمعه 31 ارديبهشت 1395 ساعت: 12:44

امروزه سامسونگ، از بزرگ‌ترین تولیدکننده این نوع نمایشگر‌هاست.از زمان معرفی اولین نمایشگرها که مونوکروم CRTها بودند، نزدیک ۹۰ سال است که می‌گذرد.

در این ۹۰ سال، پیشرفت‌های بزرگی در صنعت نمایشگرها انجام شده است. از انقلاب تلویزیون‌های رنگی، تلویزیون‌های تخت، LCDها، LEDها و به تازگی OLEDها یا تلویزیون‌های خمیده.

اما در این بین نوعی از نمایشگرها هستند که کمتر در مورد آنها کمتر صحبت شده است.

LFD یا (Large Format Display) یا نمایشگرهای حرفه‌ای بزرگ، نمایشگر‌هایی هستند که تفاوت‌های عمده‌ای با نمایشگرها و تلویزیون‌های موجود دارد و امروزه سامسونگ، از بزرگ‌ترین تولیدکننده این نوع نمایشگر‌هاست.

به گزارش ایتنا LFDها، ویژگی‌هایی دارند که آنها را با سایر نمایشگرها متمایز می‌کنند. این نوع نمایشگر‌ها، امکاناتی فراتر از یک تلویزیون ساده یا حتی هوشمند را به کاربر می‌دهد.

مهم‌ترین ویژگی LFD، کامپیوتر داخلی آن است. کامپیوتری با مشخصات قدرتمند که به شما امکانات کامل با درگاه‌های مختلف یک کامپیوتر حرفه‌ای از جمله LAN، USB ۲.۰ و USB ۳.۰، HDMI، DVI، AV، VGA، DPو حتی پرت RS-۲۳۲C را می دهد. با این اوصاف، نیاز به کامپیوتر یا هر دستگاه ارتباطی خارجی از بین می‌رود.

از دیگر ویژگی بسیار مفید و کارآمد این نمایشگرها، قابلیت تبدیل به صفحه لمسی می‌باشد. قابلیت بسیار مفیدی که می‌تواند در کلاس مدارس، آموزشگاه‌ها و اتاق‌های کنفرانس استفاده شود.

از این نمایشگر‌ها نیز می‌توان به عنوان VideoWall استفاده کرد. به اینگونه که می‌توان با قرار دادن چند LFD در کنار هم، اندازه‌های دلخواه نمایشگر را ایجاد کرد.

شرکت سامسونگ LFD‌هایی با اندازه‌های متنوع، از ۲۲ تا ۹۵ اینچ تولید می‌کند.

به طور کلی، در مقایسه با نمایشگر‌های دیگر، LFD، ۱۵% در انرژی مصرفی کلی صرفه جویی می‌کند.

مشخصات دیگر LFD‌های سامسونگ را می توان به عمری بیش از ۵۰.۰۰۰ ساعت، دمای کار پایین، قابلیت کارکرد به حالت افقی یا عمودی و راحتی نصب و ارتقا می باشد.

کاربرد‌های عمده LFD‌ها متفاوت از تلویزیون‌های و نمایشگر‌های دیگر است.

به طور کلی، LFD‌ها می‌توانند بهترین جایگزین برای پروژکتور‌ها، تخته‌‌های مدارس و وایت‌برد باشد که مشکلات عمده آنها را به بهترین نحو حذف می‌کند.

یکی از بهترین کاربرد‌های این نوع نمایشگر‌ها در مدارس، دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی است که اولین قدم در هوشمند‌سازی آموزش می‌باشد. در این صورت نه تنها دیگر نیازی به تخته سیاه یا وایت برد و پروژکتور خواهد بود، بلکه قابلیت‌های بیشتری به معلمان، اساتید و دانشجویان می‌دهد. صفحه‌نمایش بزرگ با وضوح بالا، قابلیت لمسی، کامپیوتر داخلی و قابلیت‌های بالای اتصالی کمک به سزایی در آموزش می‌کند.

امروزه بیشتر فعالان کار و تجارت سعی در اتوماسیون و دیجیتالی کردن فعالیتشان دارند. از دیگر استفاده‌هایی که از LFD می‌شود، استفاده در رستوران‌هاست. با ویژگی‌های LFD، مدیران رستوران‌ها می توانند رضایت بیشتری برای مشتریانشان جلب کنند.

مشتریان می‌توانند خودشان با استفاده از صفحه لمسی LFD، غذایشان را انتخاب و سفارش بدهند. رستوران‌ها نیز می‌توانند برای نمایش غذاهایشان با کیفیت بالا از LFDها استفاده کنند.

در تبلیغات نیز LFD‌ها می‌توانند نقش موثری ایفا کند. امروزه تبلیغات در فروشگاه‌ها، مراکز تجاری و محل‌های عبور و مرور مردم، از حالت بیلبورد ساده به تصاویر متحرک و ویدیو که جلب نظر بیشتری می‌کنند در حال تغییر هستند.

با ویژگی‌هایی که LFD‌ها دارند مثل VideoWall (کنار هم گذاشتن چند LFD و ایجاد تصویر بزرگتر)،کنترل چند LFD توسط سرور، کامپیوتر داخلی LFD، در عرصه تبلیغات نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد.

اخبار و اطلاعات بروز ...
ما را در سایت اخبار و اطلاعات بروز دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان etelat بازدید : 141 تاريخ : جمعه 31 ارديبهشت 1395 ساعت: 9:05

در سال ۲۰۱۳ میلادی ۹ مدل کنسول بازی در بازار جهانی موجود بودند که کارشناسان با انجام بررسی بهترین آنها را برگزیدند.در سال ۲۰۱۳ میلادی انواع دستگاه‌های الکترونیکی همراه وارد بازار جهانی شدند و هر کدام به نوعی توجه مخاطبان را به خود جلب کردند.

اما کارشناسان بر پایه بررسی‌های جدید خود می‌گویند ۲۰۱۳ سالی بوده است که بیشترین تعداد کنسول‌های بازی در آن وارد بازار شده و از این نظر رکورد شکسته است.

در سال ۲۰۱۳ میلادی ۹ مدل کنسول بازی در بازار جهانی موجود بودند که کدام قابلیت‌ها و امکانات متفاوتی را شامل می‌شدند.

در این سال شرکت Nintendo سعی کرد سری کنسول‌های Wii U را ارتقا دهد و محصولات جدیدی از این دست روانه بازار کند.

کنسول‌های دستی ۳DS و Vita از جمله محصولاتی بودند که بر این اساس وارد بازار شدند.

کنسول‌های بازی Xbox 360 مایکروسافت و PlayStation 3 سونی که مدت طولانی از زمان ورود آنها به بازار می‌گذشت نیز به‌روز شدند و مدل‌های جدیدتر آنها با نام Xbox One و PS4 به دست کاربران رسیدند و در این میان کنسول Ouya سعی کرد وارد این عرصه رقابتی شود.

اما با این تنوع فراوان در بازار جهانی دستگاه‌های مخصوص اجرای بازی‌های رایانه‌ای و ویدیویی، کارشناسان در یک بررسی گسترده سعی کردند لیست برترین کنسول‌های بازی که در سال ۲۰۱۳ میلادی وارد بازار شده است را منتشر کردند.

۹– کنسول بازی Wii ساخت شرکت Nintendo

این محصول به واسطه نوآوری‌هایی که در آن به کار رفته است و البته، به خاطر فروش جهانی کمتری که نسبت به محصولات رقیب دارد در رتبه آخر این لیست قرار گرفته است.

البته باید توجه داشت که شرکت Nintendo در تلاش است با مدل‌های دیگر این محصول موسوم به Wii U رتبه بهتری را به‌دست آورد.

۸- کنسول بازی Ouya ساخت شرکت Kickstarter

کنسول بازی Ouya برای نخستین بار در سال جاری میلادی وارد این بازار رقابتی شد.

البته باید توجه داشت که این محصول چندان مورد استقبال کاربران قرار نگرفت. اما کارشناسان پیش‌بینی می‌کنند که با عرضه بازی‌های جدید برای آن در سال ۲۰۱۴، بر محبوبیت‌های این محصول افزوده شود.

۷- کنسول بازی PlayStation 4 ساخت شرکت سونی

این محصول از پیشرفته‌ترین و پرقدرت‌ترین کنسول‌های بازی در بازار جهانی محسوب می‌شود. اما با توجه به اینکه طی ۲ ماه پایانی سال ۲۰۱۳ وارد بازار شده است،‌ نسبت به دیگر رقبا فروش کمتری داشته و به همین خاطر در رتبه هفتم قرار گرفته است.

۶- کنسول بازی قابل‌حمل PlayStation Vita ساخت شرکت سونی

این محصول به اندازه کافی در بازار بوده و فرصت کافی برای معرفی شدن به کاربران را داشته است.

این کنسول بازی یک دستگاه الکترونیکی قابل حمل محسوب می‌شود که البته امکان اجرای همه بازی‌ها برای آن فراهم نشده است.

۵- کنسول بازی Xbox One ساخت شرکت مایکروسافت

برخی کارشناسان می‌گویند این محصول پرقدرت‌ترین کنسول بازی محسوب می‌شود که تاکنون ساخته شده است. این کنسول بازی بزرگترین رقیب PS4 سونی است. اما از آنجایی که تنها در ۲ ماه پایانی سال ۲۰۱۳ میلادی در بازار حضور داشته است، فروش کمتری از دیگر محصولات داشته و به همین خاطر در رتبه پنجم ایستاده است.

۴- کنسول بازی Xbox 360 ساخت شرکت مایکروسافت

در نیمی از لیست‌های منتشر شده این محصول رتبه نخست را در اختیار دارد و کاربران به واسطه پلتفورم چندگانه و پشتیبانی از انواع بازی‌ها، بسیار آن را دوست دارند.

این کنسول بازی پیش از عرضه Xbox One دو بازی محبوب Grand Theft Auto 7 و BioShock Infinite را در اختیار گرفت.

۳- کنسول بازی Wii U ساخت شرکت Nintendo

این محصول در خانواده کنسول‌های بازی همراه طبقه‌بندی می‌شود. این کنسول همچنان مشکلاتی را پیش‌روی خود می‌بیند و در سال ۲۰۱۳ به‌روزرسانی نرم‌افزاری نشده است. اما به خاطر بازی‌های جدید و هیجان‌انگیزی که برای آن ارایه شد، توانسته است فروش خود را بالا ببرد.

بازی‌های Pikmin 3 و Super Mario 3D World از جمله مواردی بودند که فروش این محصول را افزایش دادند.

۲- کنسول بازی PlayStation 3 ساخت شرکت سونی

شرکت سونی برای این محصول در سال ۲۰۱۳ به‌روزرسانی‌های فراوانی را در نظر گرفت و موفق شد با افزایش فروش قابل ملاحظه، آن را در رتبه دوم لیست برترین کنسول‌های بازی جا دهد.

سونی به‌خوبی می‌داند که پشتیبانی از کنسول مهم‌ترین عامل موفقیت آن محسوب می‌شود و به تازگی بازی Gran Turismo 6 را برای این دستگاه عرضه کرده است.

۱- کنسول بازی ۳DS ساخت شرکت Nintendo

کنسول بازی ۳DS در ۲۰۱۳ یکی از موفق‌ترین سال‌های حضور خود را تجربه کرد.

این کنسول بازی همراه توانست در این سال فروش بسیار بالایی داشته باشد و از این نظر از تمام رقبا پیشی بگیرد.

کارشناسان مهم‌ترین دلیل برای انتخاب این محصول به عنوان بهترین کنسول بازی جهان را فروش بالای آن می‌دانند، زیرا این مسئله نشان می‌دهد که ۳DS در سال ۲۰۱۳ بیش از دیگر کنسول‌های بازی نزد کاربران جهانی محبوبیت داشته است.

اخبار و اطلاعات بروز ...
ما را در سایت اخبار و اطلاعات بروز دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان etelat بازدید : 175 تاريخ : جمعه 31 ارديبهشت 1395 ساعت: 9:05

در بازی‌های جدید به جزییاتی فراتر از ویژگی‌های گرافیکی توجه می‌شود و گیمرها علاقه دارند بطور کامل در محیط بازی قرار گیرند.کارت صدای قابل حمل ایسوس به نام Xonar U7 نگارش Echelon با خروجی ۷.۱ کانال صوتی و رابط USB تولید شده است و از طریق یک آمپلی‌فایر مستقل برای هدفون‌ها از فناوری اختصاصی سونیک رادار (Sonic Radar) در بازی‌ها پشتیبانی می‌کند.

این کارت صدای قابل حمل، ویژگی‌های مدل قدرتمند Xonar U۷ را به همراه دارد و در طراحی آن از الگوی استتار نیروهای نظامی الهام گرفته شده است.

علاوه بر ظاهر جذاب این مدل، فناوری‌های اختصاصی متعددی توسط ایسوس به این مدل اضافه شده است که در اجرای بخش صوتی بازی‌ها به گیمرها کمک می‌کنند.

از جمله این فناوری‌ها می‌توان به سونیک رادار اشاره کرد که برای تجسم محیط بازی با شبیه‌سازی صوتی استفاده می‌شود و فناوری سونیک استودیو نیز کنترل کاملی روی جزییات صدا انجام می‌دهد.

افزایش هیجان بازی با سونیک رادار

در بازی‌های جدید به جزییاتی فراتر از ویژگی‌های گرافیکی توجه می‌شود و گیمرها علاقه دارند بطور کامل در محیط بازی قرار گیرند.

دلیل پشتیبانی از سونیک رادار در کارت صدای Xonar U۷ نگارش Echelon نیز پاسخ به این نیاز بازیکنان حرفه‌ای است.

این فناوری اختصاصی با فضاسازی صوتی بازی، تجسم بهتری از محیط را برای کاربر فراهم می‌کند و در بازی‌های گروه اول شخص (FPS) بکار گرفته می‌شود. به کمک سونیک رادار گیمرها می‌توانند موقعیت صدا را از طریق یک رادار صوتی روی نمایشگر تشخیص داده و به محیط بازی واکنش نشان دهند.

این فناوری تنها به نمایش جهت و موقعیت صدا محدود نمی‌شود و کاربران می‌توانند رادارهای متعددی را برای صداهای مختلف مثل صدای قدم‌ها یا شلیک گلوله فعال کنند.

این ویژگی موقعیت تهدیدات مختلف را روی یک نمایش ۳۶۰ درجه به کاربر نشان می‌دهد و حتی زمانی که امکان دید مستقیم وجود نداشته باشد گیمرها از این مزیت برای غلبه بر رقبا می‌توانند استفاده کنند.

ویژگی‌های ظاهری سونیک رادار و موقعیت ان در صفحه به راحتی قابل تغییر است و می‌توان برای سناریوهای مختلف از آن استفاده کرد.

نوآوری‌های پیشرفته در کنترل کامل صدا

کارت صدای Xonar U۷ نگارش Echelon از آخرین فناوری Sonic Studio Pro نیز پشتیبانی می‌کند که به کاربران امکان کنترل دقیق جزییات صوتی را می‌دهد و از طریق آن می‌توان توازن صدا میان هشت کانال صوتی برای موقعیت‌های مختلف را برقرار کرد.

رابط کاربری این فناوری با تاکید بر تجربیات عملی طراحی شده و به صورت اشاره و کلیک اجرا می‌شود. این فناوری می‌تواند تنظیمات متنوعی برای فعال‌سازی پروفایل‌های صدا در محیط‌های مختلف صوتی ارائه کند و از این طریق دقت تنظیمات در سیستم پخش دالبی را افزایش دهد.

با کمک Sonic Studio Pro در نگارش چهارم سیستم صوتی سینمای خانگی با توان پخش دالبی امکان تبدیل صدای استریو به خروجی ۵.۱ و ۷.۱ کانال نیز وجود دارد. همچنین این فناوری مجهز به تکنولوژی کاهش نویز ورودی با نام Perfect Voice است و برخلاف سایر فناوری‌های مشابه که بر اساس معکوس‌سازی فاز برای کاهش نویز فعالیت می‌کنند تکنولوژی Perfect Voice مجهز به الگوریتم‌های پیشرفته‌ای برای تفکیک نویز محیط از گفتار است.

نتیجه این نوآوری‌ها منجر به ارتباط شفاف صوتی حتی در محیط‌های پر سر و صدا مانند مسابقات جهانی گیم LAN party است.

کنترل‌های مستقل فیزیکی برای صدای هدفون و میکروفون امکان تنظیم صدا حتی درون محیط بازی را ساده می‌کند. بدون اینکه نیازی به ورود در محیط تنظیمات و اختلال در فرآیند بازی باشد.

کیفیت صدای بی‌نظیر

کارت صدای Xonar U۷ نگارش Echelon دارای کیفیت صدای ۲۴ بیت ۱۹۲ کیلوهرتز و نرخ سیگنال به نویز ۱۱۴ دسی‌بل است.

تمام این امکانات در یک ابزار سبک گردآوری شده‌اند که انرژی خود را از طریق رابط USB تامین می‌کند و نیازی به منبع تغذیه اضافی ندارد. در این کارت صدا از آمپلی‌فایر هدفون نیز استفاده شده است تا گیمرها از امکانات اختصاصی خود لذت ببرند.

تمام این امکانات در وسیله‌ای کوچک استفاده شده‌اند تا بتوان آن را در کنار لپ‌تاپ‌ها نیز حمل کرد.

اخبار و اطلاعات بروز ...
ما را در سایت اخبار و اطلاعات بروز دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان etelat بازدید : 166 تاريخ : جمعه 31 ارديبهشت 1395 ساعت: 9:05

مخابرات ۲
مدیرعامل شرکت ارتباطات زیرساخت از کاهش قیمت پهنای‌باند داخلی برای ارائه به سرویس‌دهندگان ارتباطی خبر داد و گفت: با تمهیدات صورت گرفته، هزینه ارتباطات داخل شبکه اپراتورها تقریبا به صفر رسید.
به گزارش فاوانیوز از مهر، محمد جواد آذری جهرمی در مراسم روز جهانی ارتباطات اظهار داشت: هزینه ارتباطات داخلی اپراتورهای ارائه دهنده خدمات ارتباطی در کشور، حدود ۴۰ درصد ظرفیتشان است که ما امروز با توجه به اقدامات صورت گرفته، این عدد را به صفر درصد رساندیم.
وی با بیان اینکه موضوع پهنای‌باند دارای ابعاد مختلفی است که کاهش قیمت هر یک از مؤلفه‌های آن می‌تواند در قیمت نهایی مصرف کننده مؤثر واقع شود، ادامه داد: علاوه بر هزینه پهنای‌باند بین‌الملل، هزینه اتصال اپراتورها به هم و نیز هزینه شبکه انتقال زیرساخت از جمله هزینه‌هایی است که باید برای برقراری ارتباط ارائه شود.
۱۰ گیگابیت پهنای باند از ۱.۷ میلیارد به ۹ میلیون تومان رسیدآذری جهرمی خاطرنشان کرد: امروز موفق شدیم هزینه اتصال بومی و داخلی سرویس‌دهندگان را تقریبا بدون هزینه کنیم. به نحوی که تا پیش از این سرویس‌دهندگان مجبور بودند برای پهنای‌باند ۱۰ گیگابیت بر ثانیه حدود ۱.۷ میلیارد تومان هزینه پرداخت کنند که ما این رقم را به ۹ میلیون تومان کاهش دادیم.
وی با اشاره به اینکه این هزینه حدود ۴۰ درصد در نرخ تمام شده برای سرویس‌دهندگان ارتباطی موثر خواهد بود و هزینه شان را کم می‌کند ادامه داد: این کاهش قیمت در راستای کاهش هزینه اتصال به شبکه ملی اطلاعات انجام شده است.
مدیرعامل شرکت ارتباطات زیرساخت گفت: کاهش هزینه‌ها تنها از سوی زیرساخت منطقی نیست و باید سایر فعالان و ذینفعان این بازار از جمله مخابرات و اپراتورها نیز قیمت سرویس‌های خود را کاهش دهند. در این زمینه ما هزینه ارتباطات داخلی را کاهش داده‌ایم تا با همکاری سرویس دهندگان، قیمت سرویس‌های داخلی برای کاربران نهایی ارزان شود.
وی همچنین در مورد اندازه‌گیری کیفیت سرویس‌های ارتباطی از سوی رگولاتوری تاکید کرد: براساس سامانه طراحی شده در رگولاتوری امکان دریافت اطلاعات سرویس براساس نقشه جغرافیایی و محل استقرار کاربر و سرویس‌دهنده قابل انجام و انداز‌ه‌گیری خواهد بود و این سامانه امکان نظارت آنلاین بر ارائه خدمات را فراهم می‌کند که می‌تواند به مشترک نهایی نیز اعلام شود.
طرح یک ایده برای تنظیم سقف و کف قیمت موبایل باندپهنمعاون وزیر ارتباطات در مورد کف و سقف‌گذاری قیمت دیتای موبایل نیز گفت: باید قیمت بسته درنظر گرفته شده برای کاربر نهایی از نظر صوت، پیامک و دیتا با هم دیده شود و قانون‌گذاری در این زمینه باید به صورت جامع انجام گیرد. براین اساس در کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات به دنبال مدلی هستیم که تمامی ابعاد موبایل باندپهن رعایت شود و اپراتورها در زمینه مکالمه و یا دیتا متضرر نشوند.
وی خاطرنشان کرد: یکی از ایده‌های مطرح شده در این کمیسیون تنظیم نرخ قیمت ۲ دهم ریال به جای ۵ دهم ریال به ازای هر کیلوبایت اینترنت است که البته این تنها به عنوان یک ایده مطرح شده است. آنچه مسلم است اینکه ۴۰ درصد درآمد اپراتورهای موبایل از محل دیتا است و کاهش قیمت در این بخش نباید منجر به ورشکستگی سایر شرکت‌ها شود. بلکه باید سبب تنظیم بازار شود.
بازار ۴۴۸ میلیون دلاری ایران برای گوگلمدیرعامل شرکت ارتباطات زیرساخت با اشاره به پتانسیل رشد کارآفرینی در کشور اظهار داشت: پیش‌بینی‌‌ها و اظهارنظرها نشان می‌دهد که اگر گوگل توانایی ورود به کسب و کار در ایران را داشت سالانه ۴۴۸ میلیون دلار از این بازار درآمد کسب می‌کرد. این رقم معادل ۴ برابر درآمد اپراتور سوم تلفن همراه کشور است.
وی با اشاره به موانع شکوفایی کسب و کار در حوزه ICT در ایران گفت: یکی از راه‌حل‌های رفع این موانع، راه‌اندازی شبکه ملی اطلاعات است که طی ۲.۵ سال اخیر، اقدامات موثری برای اجرای این طرح صورت گرفته است.
جهرمی با اشاره به راه‌اندازی مرکز تبادل ترافیک اینترنت (IXP) گفت: این مرکز امروز در تهران راه‌اندازی شده و به زودی در شهرهای مشهد، شیر از و تبریز نیز ایجاد می‌شود. با استفاده از این مرکز، امکان استفاده از بستر ارتباطی برای ارائه سرویس‌های بومی برای سرویس‌دهندگان فراهم شده است.
وی با تاکید براینکه زنجیره زیرساخت در شبکه ملی اطلاعات کامل شده و مدل شبکه ملی اطلاعات در زیرساخت شکل گرفته است اضافه کرد: امیدواریم با رفع موانع نظام حقوقی تولید محتوا در کشور، تولیدکنندگان محتوا بتوانند از امکانات ایجاد شده برای ارائه خدمات بومی استفاده کنند.
معاون وزیر ارتباطات گفت: هم‌اکنون ۲۴ شرکت در تهران به شبکه IXP متصل شده‌اند و تاکنون نیز ۳۰ اتصال متقابل برای بیش از ۸ گیگابیت ترافیک اینترنتی، بومی‌سازی شده است که امید می‌رود با برقراری ۶۵۰ ارتباط دوطرفه، این ظرفیت برای ارائه سرویس‌های داخلی به ۸۰ گیگابیت افزایش یابد . تولیدکنندگان محتوای بومی به صورت رایگان به این مرکز متصل شوند.

اخبار و اطلاعات بروز ...
ما را در سایت اخبار و اطلاعات بروز دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان etelat بازدید : 137 تاريخ : چهارشنبه 29 ارديبهشت 1395 ساعت: 18:46

تلگرام
وزیر ارتباطات گفت: ایرانی‌ها ابتدا به دو شبکه اجتماعی آمریکایی و اسرائیلی مراجعه کرده بودند که از نظر امنیتی با آن‌ها مشکل داشتیم اما اکنون یک شبکه روسی را انتخاب کرده‌اند.
به گزارش فاوانیوز از فارس، محمود واعظی درباره شبکه‌های اجتماعی اظهار داشت: مردم ما ابتدا به دو شبکه اجتماعی آمریکایی و اسرائیلی مراجعه کرده بودند که ما از نظر امنیتی با آن‌ها مشکل داشتیم و علاقه جدی ما این است که مردم ما از شبکه‌های داخلی استفاده کنند.
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات ادامه داد: دانشگاهی‌ها و برخی شرکت‌های دانش بنیان در این زمینه تلاش‌هایی کردند و حتی یکی از آن‌ها تا دو و نیم میلیون مشترک گرفت اما نتوانست خدمت‌رسانی لازم را به مردم داشته باشد.
وی گفت:‌ اکنون اینکه بین شبکه‌های آمریکایی و اسرائیلی، مردم شبکه‌ای را انتخاب کردند که مالک آن روسی است از نظر سیاسی تغییری به وجود آمده است و مسئولان این شبکه حاضرند با ما تعامل کنند.
وی اضافه کرد: اگر شبکه‌های اجتماعی ایجاد شوند که سرورهای آن در داخل باشد و توسط بخش خصوصی ایران ایجاد شود هم سرعت و هم امینت آن بیشتر خواهد بود.
واعظی همچنین افزود: برای پیگیری موارد غیراخلاقی در شبکه‌هایی مانند تلگرام رباتی ایجاد کرده‌ایم که موارد را شناسایی می‌کند و ما در مورد آنها اقدام می‌کنیم.

اخبار و اطلاعات بروز ...
ما را در سایت اخبار و اطلاعات بروز دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان etelat بازدید : 159 تاريخ : چهارشنبه 29 ارديبهشت 1395 ساعت: 18:46

فرحی
مدیرعامل ‍پست بانک ایران در گردهمائی مشترک مدیران کل دفاتر امور روستائی و شوراهای استانداری ها با این بانک گفت: آماده گسترش خدمات متنوع بانکی و همکاری با دهیاری‌ها در همه حوزه‌ها هستیم.
 
به گزارش فاوانیوز از روابط عمومی  وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، دکتر فرحی تصریح کرد: هدف از برگزاری گردهمایی مذکور؛هم افزائی بیشتر بین دهیاری‌ها و این بانک برای ارائه خدمات بهتر و متنوع‌تر در روستاهاست.
 
فرحی با بیان اینکه؛ کسانی که در روستاها فعالیت می‌کنند به خوبی اهمیت زندگی در این مناطق و اثرات آن بر اقتصاد کشور را می‌دانند اظهارداشت: روستاها ۲۶رصدGDP کشور را برعهده داشته و در اقتصاد کشور نقش موثری دارند.
وی عنوان کرد: یکی از رسالت‌های اصلی پست بانک ایران؛ ارائه خدمات در روستاها و تجهیزمنابع جهت فعالیت‌های تولیدی و کسب و کارهای خرد و متوسط است و برهمین اساس در زمینه خدمت رسانی به این اقشار پیشگام شده است.مدیرعامل پست بانک ایران در ادامه گفت: با اتکا به اقتصاد مقاومتی درصدد هستیم که در ایجاد عدالت منطقه‌ای و جغرافیائی در سطح کشور در راستای برنامه های دولت سهیم باشیم.فرحی افزود: تامین مالی بخش‌های IT و ICT و بانک عامل و تخصصی حوزه فناوری اطلاعات وهمچنین بانک عامل توسعه روستائی و ارائه کننده خدمات خرد در روستاها به عنوان رویکردهای اصلی این بانک است.وی تصریح کرد: درحال حاضر بیش از ۴ میلیون حساب در روستاها افتتاح و ۵/۲ میلیون کارت بانکی نیز در این حوزه توسط این بانک صادر شده و بیش از ۷/۱ میلیون نفر در این مناطق نیز یارانه خود را از این بانک می‌گیرند.فرحی درپایان بر گسترش همکاری متقابل و اجرای کامل توافقنامه منعقده تاکید کرد.گفتنی است، گردهمائی یک‌روزه “پست‌بانک‌ایران و توسعه روستائی”، در راستای تحقق رسالت اصلی پست‌بانک‌ایران مبنی بر پوشش نقاط غیربرخوردار و با هدف اثبات توانمندی آن برای پوشش کامل اعتبارات توسعه‌ای حوزه روستائی برگزار شده با حضور مسئولان وزارت کشور و مدیران کل دفاتر امور روستایی و شوراهای استانداری های سراسر کشور به میزبانی این بانک در تهران درحال برگزاری است.

اخبار و اطلاعات بروز ...
ما را در سایت اخبار و اطلاعات بروز دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان etelat بازدید : 141 تاريخ : چهارشنبه 29 ارديبهشت 1395 ساعت: 18:46

امنیت
هزینه‌های مربوط به امنیت سایبری تقریبا در هر بخشی در حال افزایش بوده و این روند تا چند سال آینده به نقطه‌ای خواهد رسید که شرکت‌ها هزینه ۱۷۰ میلیارد دلاری را برای آن در سال ۲۰۲۰ خرج می‌کنند. با توجه به چگونگی اغلب نقض‌های داده‌ای و حملات سایبری، شرکت‌ها امیدوار هستند تا حریم خصوصی خود را حفظ کنند و اعتبار خوبی را برای مشتری کسب نمایند.
  به گزارش فاوانیوز از آی‌تی آنالیز، بسیاری از رهبران از نگرانی‌های امنیت سایبری آگاه هستند، اما آن‌ها تهدیدهایی را در نظر دارند که در رسانه‌های امروزی صحبتی از آن نمی‌شود یا اغلب در تکاپوی تصمیم‌گیری مدیران آی‌تی از آن‌ها غافل می‌شوند. با این حال حضور امنیت سایبری برای یک سازمان به اندازه ارتباط ضعیفی که با آن برقرار می‌شود، بسیار با اهمیت است. مجرمان سایبری به مدیرانی که آسیب‌پذیری‌های بالقوه را نادیده می‌گیرند، رحم نمی‌کنند. این‌ها دلایلی هستند که شما باید از مسایل مهم و نه فقط آن‌هایی که معمولا مورد بحث قرار می‌گیرند، آگاهی داشته‌ باشید.
 
در این مطلب چند مورد از مسایلی که رهبران تجاری نیاز دارند تا برنامه‌ریزی مناسبی را روی امنیت سازمان خود داشته‌ باشند ذکر کرده‌ایم:

۱. مهندسی اجتماعی

۲

بیشتر مجرمان سایبری سعی دارند تا برای جلوگیری از چند ماه تلاش به منظور شکستن کد امنیتی یا جستجوی حفره ‌نرم‌افزاری شرکت شما اقداماتی را انجام دهند. در عوض، آن‌ها در تلاش‌اند تا به سادگی از شما یا شخص دیگری که در سازمان‌تان کار می‌کند اطلاعاتی را کسب کنند و یا اطلاعات ورود را بدست آورند.
 
دلیل این کار این است که هر دو مورد ذکر شده ساده‌ترین گزینه پیش‌رو است و به خوبی جواب می‌دهد. ذهن‌هایی که آموزش‌های اصول اولیه امنیت سایبری را نیاموخته‌است، آسان‌تر فریب می‌خورند و اکثریت قریب به اتفاق (طبق گزارشات تا ۹۵ درصد) نقض‌های داده‌ای توسط خطاهای انسان صورت می‌گیرد. سعی کنید تا برای قرار گرفتن در بالاترین سطح امنیت تهدیدات بالقوه انسانی مراحل زیر را پیگیری کنید:
  • بهترین راه ممکن برای اطمینان از اینکه شما تحت تاثیر کلاهبرداری یا حملات فیشینگ قرار نمی‌گیرید این است که در محل کار دستورالعمل‌های مربوط به فناوری خود را روشن و و واضح اجرا نمایید. در صورتی که کارکنان شما کاملا از این موضوع باخبرند که در فضای آنلاین اطلاعات ویژه توسط کارمند یا مدیران دیگر از آن‌ها درخواست نخواهد شد، احتمال کمتری وجود دارد که آن اطلاعات توسط آن‌ها به بیرون درز پیدا کند.
  • یک سازمان نمی‌تواند دانش امنیت سایبری کارمندان را بر عهده بگیرد. ترجیحا هر ۳ تا ۶ ماه مطمین شوید که آموزش‌ها به طور منظم دسته‌بندی شده‌ باشند. برخی از سطوح آموزش می‌بایست برای تمامی افراد سازمان الزامی باشد. این مورد از تهدیدات و کلاهبرداری‌های جدیدی که هنوز دیده‌ نشده‌اند، پیشگیری می‌کند.
  • داشتن یک سیاست کلی و جو فکری انتقادی در محل کار یکی دیگر از این موارد است. اگر افراد حداقل‌های دستورات را پیش از پیروی از آن‌ها در نظر داشته‌باشند، ممکن است آن‌ها با عدم توافق کمتری مواجه بشوند و از حملات ناشی از مهندسی اجتماعی جلوگیری کنند.

۲. شبکه‌های عمومی و آسیب‌پذیری‌های ممکن در حین سفر

three business people meeting in a cafe
برای هرکسی که داده‌های حساسی را در گوشی یا تبلت همراه خود دارد، شبکه‌های عمومی جز خطرناک‌ترین مکان‌ها هستند. با توجه به گرایش افراد به استفاده از کافی‌شاپ و مکان‌های عمومی به عنوان محل ملاقات، خطرات آن‌ها می‌بایست شناخته ‌شده‌ باشد. هکرها و دیگر مجرمان سایبری از برنامه‌های استراق سمع (sniffer) به منظور دزدیدن اطلاعات ارسال‌شده روی شبکه استفاده می‌کنند، که می‌تواند شامل داده‌های ورود به سیستم و مکاتبات حساس باشد.
با اجرای موارد زیر در برابر این مسایل واکنش نشان دهید:
  • مطمین شوید که موبایل‌های کارکنان دارای تجهیزات اختصاصی است که مرتبط با کار آن‌هاست. این ممکن است هزینه اندکی را برای شما داشته‌ باشد، اما سازمان‌تان کنترل صحیح‌تری را روی آنچه که ممکن است برای این وسایل اتفاق بیفتد، خواهد داشت.
  • کارکنان خود را مجهز به شبکه خصوصی مجازی (VPN) کنید، تا بدین وسیله ارتباطات آن‌ها را روی هر شبکه‌ای رمزنگاری نمایید. این مورد هر خطری را که در شبکه‌های عمومی وجود دارد، خنثی می‌کند. بیشتر مجرمان سایبری قادر خواهند بود تا برای اهدافی که از شبکه‌های VPN استفاده می‌کنند، راهی را پیدا کنند. تمام چیزی که نیاز دارید این است که مطمین شوید از بهترین VPN استفاده می‌کنید. به دنبال گزینه‌های بیشتری برای سرور خود باشید و از ابزارهای حفظ حریم خصوصی در کنار VPN استفاده نمایید.

۳. هک و کلاهبرداری‌های رسانه‌های اجتماعی۴

تلاش‌ رسانه اجتماعی یک کسب و کار به شدت می‌تواند روی بازاریابی و  فروش موفق آن تاثیرگذار باشد، مخصوصا برای تجارت‌هایی که مصرف‌کنندگان آن با فضای آنلاین ارتباط بیشتری دارند. آن‌ها نیاز به مراقبت‌های گروهی یا شخصی دارند تا از خرابکاری‌‌های آینده و یا ربودن حساب‌های شرکت جلوگیری شود.
تبدیل شدن به هدف چنین حملاتی برای مزاحمت‌های مطبوعاتی و از دست‌دادن بسیاری از طرفدارانی که به طور چشمگیری رشد کرده بودند، مسیری را ایجاد می‌کند که دیگر نمی‌توان جلوی آن را گرفت. حتی شرکت مایکروسافت هم از این مشکل در امان نیست. اطمینان حاصل کنید که برنامه‌ای را با رعایت موارد زیر در اختیار دارید:
  • سعی کنید تنها یک یا دو نفر را برای مدیریت رسانه اجتماعی سازمان خود داشته‌ باشید. در صورتی که درب‌های بیشتری را باز بگذارید، شانس بیشتری را در قبال گم شدن گوشی یا هک شدن رمز عبور خود خواهید داشت. اغلب مصالح کسب و کارهای مشروع سعی خواهندکرد تا از راه‌های رسمی ارتباطی به جای توییت ز‌دن به شما استفاده کنند. هرگز اجازه ندهید تا اطلاعات رسمی در اختیار رسانه‌های اجتماعی قرار بگیرد.
  • یک سیاست کلی را درمورد آنچه که کارکنان در رسانه‌های اجتماعی به اشتراک می‌گذارند، داشته‌ باشید. مجرمان سایبری ممکن است باهوش باشند و نگاهی به حساب‌های‌کاربری آن‌ها بیندازند تا ببینند که آیا فرآیندهای کاری شما آسیب‌پذیر است یا خیر. توصیه می‌شود که کارمندان روی جزییات کمتری فعالیت داشته باشند و حساب کاربری‌شان خصوصی باقی بماند (مگر اینکه به عنوان نماینده عمومی شرکت شما کار می‌کنند).

۴. محدودیت منابع۵

یک امنیت سایبری حرفه‌ای قطعا تلاش می‌کند تا برای حفاظت از سازمان شما تمام سعی خود را بکند، اما تخصص آن‌ها تنها هنگامی می‌تواند درست به کار گرفته شود که تجهیزات و منابع انسانی به خوبی تعیین شده‌ باشند. بیشتر کسب و کارها، امنیت سایبری را به چشم یک بیمه حیاتی می‌بینند تا اینکه از آن به عنوان یک هزینه یاد کنند. این موضوع می‌تواند یک مشکل طولانی مدت و منابع ضعیف امنیتی بخش آی‌تی را به اثبات برساند. برنامه‌ریزی مفید است، اما این اقدام و تعهدات هستند که مشتریان و کارمندان شما را امن نگه می‌دارند.
در صورتی که بخش آی‌تی نیازمند اجرای کارهایی است که تفاوت زیادی را با تفکرات شما دارد، علت کار را جویا شوید. کسی غیر از آن‌ها مجبور به گرفتن تصمیم نهایی در مورد تخصیص منابع خواهد بود، اما باید توجه داشت که آن‌ها نیاز دارند تا بتوانند به‌جای انجام واکنش نسبت به تغییر وضعیت امنیت سازمان شما، برنامه ریزی کنند.
همانطور که پیشرفت محیط کاری خود را با دیجیتالی شدن تجهیزات شاهد هستیم، ما نمی‌توانیم از ضرورت امنیت سایبری چشم‌پوشی کنیم. مشتریان و کابرانی که با سازمان کار می‌کنند انتظار دارند تا از اطلاعاتشان حفاظت شود و این بستگی به این دارد که شما از چه روش و ابزارهایی برای حفاظت از سازمان خود استفاده می‌کنید.

اخبار و اطلاعات بروز ...
ما را در سایت اخبار و اطلاعات بروز دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان etelat بازدید : 146 تاريخ : چهارشنبه 29 ارديبهشت 1395 ساعت: 15:57

تلگرام ۱
رییس اداره پیشگیری از جرایم سایبری پلیس فتای کشور گفت: تلگرام به تنهایی ۲۵درصد کل جرایم سایبری راشامل می‌شود که ضرورت دارد آموزش‌های ایمن سازی این شبکه در گوشی‌ها به کاربران داده شود.
 
سرهنگ علیرضا آذردرخش روز سه شنبه در همایش «آسیب‌های نوپدید شبکه‌های اجتماعی مجازی» در دانشگاه شهید چمران اهواز در بیان وظیفه اصلی پلیس فتا و تعریف جرایم سایبری اظهار کرد: وظیفه پلیس فتا، صرفا رسیدگی به جرایمی است که در فضای مجازی اتفاق می‌افتد و جرم سایبری به هر اقدامی اطلاق می‌شود که از طریق فضای مجازی و با بهره گیری از ابزارهای اتصال به فضای مجازی صورت گرفته و حقوق شناسایی‌شده برای افراد را نقش می‌کند.وی از جمله شاخصه‌های جرایم سایبری را سرعت بسیار بالای بزهکار و ناشناخته بودن مرتکبان برشمرد و خاطرنشان کرد: متاسفانه در جامعه ما آنگونه که جرایم سنتی مانند دزدی و قتل، قبح و زشتی دارد جرایم سایبری عمل قبیحی محسوب نمی‌شود.
 
آذردرخش در ادامه به بیان اولویت‌بندی جرایم سایبری بر اساس میزان ارتکاب، پرداخت و گفت: بیشترین میزان جرایم سایبری در کشور ما مانند تمام دنیا مربوط به برداشت از حساب‌های بانکی و کلاهبرداری‌های مالی است و پس از آن جرایم اخلاقی و سیاسی قرار دارد.
 
رییس اداره پیشگیری از جرایم سایبری پلیس فتای کشور با بیان میزان سوءاستفاده از شبکه‌های اجتماعی مجازی، خاطرنشان کرد: شبکه اجتماعی تلگرام به تنهایی ۲۵ درصد کل جرایم سایبری را شامل می‌شود که ضرورت دارد آموزش‌های لازم در خصوص ایمن‌سازی این شبکه در گوشی‌های تلفن همراه کاربران صورت گیرد.وی در ادامه به تشریح شیوه‌های بزهکاران در جهت سرقت از حساب‌های بانکی از طریق دستگاه‌های عابربانک و کارتخوان فروشگاه‌ها، سوءاستفاده‌های اخلاقی از کاربران شبکه‌های اجتماعی مجازی مانند واتس‌آپ، لاین، وایبر، فیس بوک، تلگرام و…، مواد مخدر دیجیتال، چگونگی هک شدن گوشی‌های تلفن همراه و دسترسی هکرها به تصاویر و اطلاعات شخصی کاربر و نیز ارائه راهکارهای پیشگیری از این خطرات و ایمن‌سازی گوشی‌ها پرداخت.
 
به گزارش فاوانیوز از مهر، این همایش از سوی مدیریت امور اجتماعی دانشگاه و هم‌راستا با فعالیت‌های کانون آسیب‌ شناسی اجتماعی این مدیریت، برگزار شد.

اخبار و اطلاعات بروز ...
ما را در سایت اخبار و اطلاعات بروز دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان etelat بازدید : 160 تاريخ : چهارشنبه 29 ارديبهشت 1395 ساعت: 15:57

جهانگرد
رئیس سازمان فناوری اطلاعات تاکید دارد: با توجه به این‌که نگهداری و پشتیبانی سرویس ایمیل امری پرهزینه‌ محسوب می‌شود، لازم است ارائه‌ این سرویس با خدمات دیگر همراه شود تا بدین ترتیب هزینه‌ها مدیریت شود.
به گزارش فاوانیوز از ایسنا، نصرالله جهانگرد در پاسخ به سوالی درباره موفق نبودن ایمیل‌های ایرانی و برنامه دولت برای بهبود شرایط این بخش اظهار کرد: قطعا وضعیت ایمیل‌های بومی به تدریج بهتر خواهد شد، اما به طور کلی با توجه به پرهزینه بودن نگهداری و پشتیبانی این فضا و با توجه به این‌که به‌طور غالب گزینه‌هایی که به عنوان ایمیل بومی مطرح می‌شوند، قصد دارند به طور مستقل تنها سرویس ایمیل را ارائه کنند، برای اجرای موفق این کار لازم است طرح‌های تجاری بهتری مورد استفاده قرار گیرد که این اتفاق هم به تدریج در حال رخ دادن است.
معاون وزیر ارتباطات همچنین متذکر شد: نکته دیگر آنکه در ارائه‌ خدمات ایمیل بومی و بومی‌ساز این بخش تاکید اصلی بر آن است که شرایط فراهم شود تا داده‌ها و اطلاعات کشور و مردم در فضای داخلی مستقل شده و کمتر مورد استفاده مراجع بین‌الملل قرار گیرد. بدین ترتیب حتی سرویس‌هایی که ممکن است در یک شرکت و برای کارمندان آن شرکت هم ارائه شوند می‌توانند موثر واقع شوند و مانع خروج اطلاعات در کشور شوند.

اخبار و اطلاعات بروز ...
ما را در سایت اخبار و اطلاعات بروز دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان etelat بازدید : 149 تاريخ : چهارشنبه 29 ارديبهشت 1395 ساعت: 15:57

ثبت پایان نامه

در سال ۱۳۹۴، بیش از ۶۶ هزار پایان‌نامه در پایگاه ثبت اطلاعات پایان‌نامه‌ها و رساله‌های تحصیلات تکمیلی کشور در وبگاه ایرانداک به ثبت رسید که نسبت به سال قبل از آن ۲۲ درصد رشد داشته است.

به گزراش فاوانیوز از ایستنا، از ابتدای سال ۹۴ تا پایان آن، ۶۶ هزار و ۶۲۶ پایان‌نامه، در پایگاه ثبت اطلاعات پایان‌نامه‌ها و رساله‌های تحصیلات تکمیلی کشور در وب‌سایت ایرانداک به ثبت رسید که از این میزان بیش از ۴۷ هزار پایان‌نامه توسط دانشگاه‌ها تایید شده است.

با افزوده شدن بیش از ۶۶ هزار پایان‌نامه در سال ۹۴، تعداد پایان‌نامه‌های ثبت شده در پایگاه ثبت ایرانداک، به بیش از ۲۷۳ هزار و ۹۴۸ عنوان پایان‌نامه رسید.

در میان پایان‌نامه‌های تایید شده توسط دانشگاه‌ها، بیش از ۴۳ هزار پایان‌نامه مربوط به مقطع کارشناسی ارشد و مابقی در مقطع دکترا بوده است.

در این بازه زمانی، بیشترین پایان‌نامه‌‌های ثبت و تایید شده در پایگاه ثبت پایان‌نامه‌ها و رساله‌های تحصیلات تکمیلی مربوط به گروه علوم انسانی با ۲۰ هزار و ۳۰۷ رکورد بوده و پس از آن به ترتیب گروه فنی و مهندسی، علوم پایه، کشاورزی، هنر و علوم پزشکی قرار دارند.

گفتنی است، در سال ۱۳۹۴، دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکز، دانشگاه تبریز، دانشگاه فردوسی مشهد، دانشگاه تربیت مدرس، دانشگاه علامه طباطبایی و دانشگاه پیام نور استان تهران به ترتیب بیشترین آمار را در بین دانشگاه‌های کشور در تایید پایان‌نامه به خود اختصاص داده‌اند.

اخبار و اطلاعات بروز ...
ما را در سایت اخبار و اطلاعات بروز دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان etelat بازدید : 156 تاريخ : سه شنبه 28 ارديبهشت 1395 ساعت: 22:13

لاین
صاحبان ژاپنی نرم‌افزار پیام‌رسان لاین که تا چندی پیش مورد اقبال ایرانی‌ها بود، اخیرا تجارت جدیدی را در ایران آغاز کرده‌اند.
به گزارش فاوانیوز از فارس، نرم‌افزار پیام‌رسان لاین چندی پیش یکباره مورد توجه کاربران ایرانی قرار گرفت که اخیرا در رقابت شدید پیام‌رسان‌ها در ایران اقبال این پیام‌رسان کمتر شده است.
با بازتر شدن فضای اقتصادی و سرمایه‌گذاری ایران پس از برجام، علاقه شرکت‌های فناوری برای حضور در این بازار ۷۰ میلیونی نیز بیشتر شده است.
اخیرا نیز صاحبان ژاپنی این پیام‌رسان تجارت جدیدی را در ایران آغاز کرده‌اند.
کسب و کار جدید صاحبان لاین در ایران بر ارائه خدمات مد و زیبایی و سبک زندگی به بانوان متمرکز شده است و قصد دارد به وب‌سایت مرجع در زمینه مسائل روزمره‌ بانوان ایرانی تبدیل شود.
این وب‌سایت اعلام کرده که از قانون کپی‌رایت ایران تبعیت می‌کند.

اخبار و اطلاعات بروز ...
ما را در سایت اخبار و اطلاعات بروز دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان etelat بازدید : 158 تاريخ : سه شنبه 28 ارديبهشت 1395 ساعت: 22:13


درگاه ملی خدمات دولت هوشمند دیروز با ارائه خدمات ۶۹ دستگاه افتتاح شد. ازین پس برای دریافت خدمات دستگاه‌های دولتی کافی است به آدرس این درگاه مراجعه کنیم. اما چطور از درگاه ملی خدمات دولت هوشمند استفاده کنیم؟

اخبار و اطلاعات بروز ...
ما را در سایت اخبار و اطلاعات بروز دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان etelat بازدید : 118 تاريخ : سه شنبه 28 ارديبهشت 1395 ساعت: 18:17

سراییان
مدیرعامل شرکت مخابرات ایران از ارائه خدمات یکپارچه مخابراتی در قالب تلفن ثابت و همراه و دیتا خبر داد و گفت: زیرساخت‌های مخابراتی برای بنگاه‌های اقتصادی و اپراتورها فراهم می‌شود.
به گزارش فاوانیوز از مهر، رسول سرائیان گفت: شرکت مخابرات دو ماموریت مهم برعهده دارد که ماموریت اول شامل ارائه خدمات یکپارچه دیجیتال براساس خواست و نیاز مشتریان در قالب خدمات تلفن ثابت و همراه و دیتا است.
وی ادامه داد: ماموریت دوم شرکت مخابرات ایران که ماموریتی ملی است مربوط به فراهم کردن زیرساخت‌های ICT برای سایر اپراتورها و بنگاه‌های اقتصادی می‌شود.
مدیرعامل شرکت مخابرات ایران با اشاره به نقش سرمایه‌گذاری در ارائه خدمات این بخش، اظهار داشت: نقش فناوری اطلاعات و ارتباطات در توسعه زیرساخت‌های استانی و کشور برجسته است و در کنار آن ارائه خدمات با کیفیت بهتر و توسعه‌ای، نیازمند سرمایه‌گذاری در حوزه‌های مختلف است .

اخبار و اطلاعات بروز ...
ما را در سایت اخبار و اطلاعات بروز دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان etelat بازدید : 112 تاريخ : سه شنبه 28 ارديبهشت 1395 ساعت: 18:17

کاربران اینترنت
نسخه ۴ پروتکل اینترنت دیگر توان پاسخگویی نیازها را ندارد و عبور به نسخه ۶ ضروری شده است و بازنگری در سیستم‌های شبکه‌ای و تغییر پیکربندی صدها میلیون کامپیوتر در سراسر جهان را می‌طلبد.
در این راستا برای نخستین‌بار در ایران، با همکاری شرکت ارتباطات زیرساخت و سازمان فناوری اطلاعات، تست IPv6 بر بستر موبایل توسط اپراتور دوم با موفقیت انجام شد.
به گزارش فاوانیوز از ایسنا، آدرس IP یا Inteet Protocol Address شناسه‌ای است که پروتکل به وسیله آن می‌فهمد که داده‌ها یا درخواست‌ها به کدام کامپیوتر فرستاده یا از کدام یک دریافت خواهند شد.پروتکل IPv4 از آدرس‌های ۳۲ بیتی تشکیل شده است؛ بدین معنی که این فضا اجازه آدرس‌دهی حدود ۴.۳ میلیارد آدرس را می‌دهد، در حالی که IPv6 از آدرس وب ۱۲۸ بیتی تشکیل شده که امکان بهره‌گیری از ۲ به توان ۱۲۸ آدرس یکتا را امکان‌پذیر می‌کند ‌و ظرفیت میلیاردها آدرس جدید را دارد.در واقع IPv4 یک بستر برای آدرس‌های اینترنتی است که کشورهای جهان از آن استفاده می‌کنند اما با توجه به افزایش دستگاه‌هایی که از پروتکل اینترنت استفاده می‌کنند در آینده نزدیک هیچ IPv4 آزادی باقی نخواهد ماند و کمبود این آدرس مشکلاتی برای شرکت‌های دولتی و خصوصی ایجاد می‌کند، بنابراین برای افزایش تعداد آی‌پی‌های آزاد، نسخه ۶ آن با نام IPv6 طراحی شد که در بیشتر کشورهای جهان پیاده‌سازی شده و یا در حال پیاده‌سازی است.
 عمر برنامه‌ریزی‌های جدی ایران برای گذر از IP نسخه ۴ به ۶ به دولت قبل و حضور رضا تقی‌پور در وزارت ارتباطات باز‌می‌گردد که ایجاد شبکه ملی اطلاعات را در گروی IP نسخه ۶ دانست و این موضوع با نزدیک شدن به زمان هشدار برای حرکت کشور به سمت IPv6 و به پایان رسیدن آدرس‌های IPv4 بیشتر مورد توجه مسئولان حوزه IT قرار گرفت و دستورالعمل «مهاجرت از IPv4 به IPv6» از جمله مصوبات شورای عالی فناوری اطلاعات بود.
افزایش فضای آدرس‌دهی، پیکربندی خودکار، امنیت بالاتر، مسیریابی کاراکتر،‌ سهولت در ارتباطات چندگانه و پشتیبانی قوی از امکانات چندبخشی از جمله مزایای نظام آدرس‌دهی نسخه ۶ است که در سند راهبردی گذر به این نظام در مهرماه سال ۹۰ و از سوی کمیته راهبری مهاجرت به IPv6 و گروه ضربت مهاجرت به IPv6 ایران تدوین شد.
همچنین همایش گذر از IPv4 به IPv6 در آبان ۹۳ برگزار شد و محمود واعظی در این همایش از اتمام ظرفیت IPv4 سخن گفت و با اشاره به ما مشکلات ایران در این زمینه، لزوم گذر از IPv4 بهIPv6 را تشریح کرد.
واعظی در آن زمان اعلام کرد ما نسبت به موقعیت کشور و برنامه پنجم توسعه بسیار عقب هستیم و ادامه این عقب‌ماندگی موجب گسترش شکاف بین ایران و جهان از نظر تکنولوژی می‌شود و ما برای تعامل با دنیا مجبوریم این گذر را با سرعت بیشتری طی کنیم که از نظر صنعت فناوری اطلاعات و ارتباطات نیز سودآور است.
سیدمحمدحسن محمدفر – عضو کمیته گذر از IPv4 بهIPv6 – نیز در آن همایش نسبت به وضعیت ایران در این گذر ابراز تاسف و اعلام کرد تقریبا ۱۰ درصد از کاربران منطقه به IPv6 گذر کرده‌اند و کشورهای متعددی هستند که ضریب استفاده از IPv6 در آن‌ها به ۹ هم رسیده است، در حالی که در کشور ما هنوز استفاده‌ای از IPv6 صورت نگرفته و تنها در برخی بخش‌ها تجهیزات مربوط به این حوزه آماده شده است.با توجه به اینکه تقریبا از سال ۲۰۱۲ دیگر IPv4 کارکرد ندارد، در سطح بین‌المللی طی سال‌های گذشته تلاش‌های متعددی در حوزه گذر به IPv6 صورت گرفته و حدود ۷۶ درصد از کشورها به IPv6 مهاجرت کرده‌اند و اگر ما خود را به این سطح نرسانیم در آینده از نظر فنی با مشکلات متعددی مواجه خواهیم شد.
در همین راستا علی‌اصغر انصاری – معاون توسعه و مدیریت شبکه ملی اطلاعات- نیز از فراهم شدن زیرساخت فنی مورد نیاز برای پشتیبانی از آدرس‌های عددی نسخه شش و آمادگی زیرساخت فنی برای پشتیبانی از IPv6 خبر داد.
به اعتقاد جهانگرد -رئیس سازمان فناوری اطلاعات ایران- با وجود اینکه در حال حاضر بیش از ۱۰ میلیون IPv4 در کشور فعال است، با کمبود مواجه هستیم و با توجه به مطالعات صورت‌گرفته و به منظور پیاده‌سازی سرویس‌های جدید، حدود چهار برابر ظرفیت فعلی به آدرس‌های عددی اینترنتی (IP) نیاز داریم.
وی در همایش گذر از IPv4 به IPv6به هماهنگی‌هایی که در این زمینه با اپراتورهای اصلی شبکه ثابت و موبایل و همچنین شرکت ارتباطات زیرساخت صورت گرفته اشاره و اظهار کرده بود: براساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته این گذر حدود پنج تا شش سال زمان خواهد برد، زیرا ما نمی‌خواهیم به سازمان‌های مختلف و بخش‌هایی که تجهیزات سخت‌افزاری و نرم‌افزاری مطابق باIPv4 را خریداری کرده‌اند فشاری وارد شود.
در حال حاضر مهاجرتی در این حوزه صورت نگرفته است، اما برخی مؤسسات تجهیزات متعلق به IPv6 را خریداری کرده‌اند که به صورت پایلوت و با همکاری شرکت‌هایی مانند شرکت‌های ارتباطات زیرساخت و مخابرات استان تهران به‌طور آزمایشی اجرای این طرح دنبال می‌شود.
طبق اظهارات جهانگرد تا سال ۱۳۹۷ به تدریج حذف دامنه‌های IPv4 آغاز خواهد شد و این گذر در ایران تا سال ۱۴۰۰ صورت خواهد گرفت.بنا بر آخرین خبرها از گذار به IPv6، برای نخستین‌بار در ایران، اپراتور دوم با همکاری شرکت ارتباطات زیرساخت و سازمان فناوری اطلاعات، تست IPv6 را بر بستر موبایل با موفقیت به پایان رساند.با توجه به توسعه یافتن کاربرد خدمات دستگاه به دستگاه و اینترنت اشیا (IoT) که می‌تواند منجر به برقراری ارتباط میان بسیاری از دستگاه‌ها مانند موبایل‌ها، دوربین‌ها و حتی لوازم خانگی و قاب عکس‌های دیجیتال بر بستر اینترنت شود، نیاز به توسعه پروتکل IP بیش از پیش اهمیت پیدا می‌کند.امروزه با افزایش دارندگان موبایل، لپ‌تاپ و رایانه‌های شخصی هشدار برای به پایان رسیدن آدرس‌های IPv4 رنگ و بوی جدی‌تری به خود گرفته و با وجود صدها میلیون استفاده‌کننده اینترنت و در حالی‌که آدرس‌های اینترنتی بر روی تلفن‌های همراهی که از جستجوگرهای اینترنتی کوچک استفاده می‌کنند و وسائل بازی و خانگی مانند یخچال و تلویزیون و… که به زودی و برای راحتی و کارایی بیشتر قرار است به اینترنت وصل شوند، لزوم دستیابی به IPv6 مشخص می‌شود.
 

اخبار و اطلاعات بروز ...
ما را در سایت اخبار و اطلاعات بروز دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان etelat بازدید : 117 تاريخ : سه شنبه 28 ارديبهشت 1395 ساعت: 18:17